Gs1 17 تیر 1403 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
استانداردهای GS1

همکاری GS1 با سایر نهادها:

استانداردهای GS1 با شماره شناسایی محصول (قلم تجاری)، واحد لجستیکی، مکان‌ها و غیره در طول زنجیره تأمین از سازنده‌ها تا مصرف‌کننده‌ها ادامه دارد.

شماره گذاری کالا و خدمات

در سطح جهانی GS1 با نهادهای بین دولتی مانند OECD و WCO در تعامل است و تجاربی را جهت تعاملات به‌صورت عمومی و خصوصی فراهم آورده است. ضمناً GS1 یک همکاری بلندمدت با ISO دارد.

همسوسازی صنعت در جهت ساخت استانداردها و کمک به آگاه‌سازی در بازار بسیار مهم است. GS1 با انجمن‌هایی همچون انجمن جهانی کالاهای مصرفی در ارتباط است.

به‌طور دقیق GS1 استانداردهای شناسایی، ضبط خودکار داده و به اشتراک‌گذاری اطلاعات درباره محصول، کسب‌وکار و مکان‌ها و غیره فراهم می‌آورد. این امکان را برای شرکت های مختلف فراهم می‌آورد تا با یک‌زبان واحد صحبت کنند به یکدیگر متصل شوند و کسب‌وکارشان را به جلو برانند.

سیستم استانداردهای GS1 پرکاربردترین استانداردها در زنجیره تأمین هستند. بیش از یک‌میلیون کمپانی در سراسر جهان هرروزه از آن‌ها استفاده می‌کنند.

استانداردهای GS1:

استانداردهای GS1 با شماره شناسایی محصول (قلم تجاری)، واحد لجستیکی، مکان‌ها و غیره در طول زنجیره تأمین از سازنده‌ها تا مصرف‌کننده‌ها ادامه دارد.

GTIN شماره جهانی قلم تجاری برای شناسایی محصولات استفاده می‌شود. آن برای ارتباط بین محصول با اطلاعات آن استفاده می‌شود. برای رسیدن به ردیابی این کلید شناسایی به‌تنهایی کافی نیست.

کلیدهای شناسایی دیگری همچون SSCC شماره‌سریالی مرسوله ارسالی برای شناسایی یکتای یک واحد لجستیکی و یا GLN یا همان شماره جهانی مکان برای شناسایی منحصربه‌فرد یک انبار و یا سایر مکان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *