بارکد 01 تیر 1403 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
2D Barcode

جزئیات فنی بارکد دو بعدی (2D Barcode)

بارکدهای دوبعدی از الگوهای مربع، شش ضلعی، نقطه و اشکال دیگر برای رمزگذاری داده ها استفاده می کنند.

بارکد

برای فعال کردن بهتر مصرف کننده دیجیتال و باز کردن موارد استفاده تجاری، صنایع کانادایی یکی از بزرگترین تغییرات را از زمان معرفی اولیه بارکد خطی (1D) – انتقال به بارکدهای دوبعدی – آغاز کرده اند. بارکدهای دوبعدی فعال شده توسط استانداردهای GS1، مانند GS1 DataMatrix، QR Code با GS1 Digital Link، و Data Matrix با GS1 Digital Link، ظرفیت کدگذاری داده های بیشتری نسبت به بارکد خطی فعلی را دارند. نمونه هایی از اطلاعات اضافی که می توانند رمزگذاری شوند عبارتند از تاریخ انقضا، شماره دسته / لات یا آدرس های اینترنتی اطلاعات محصول.

این سفر انتقال تجربه را برای مصرف‌کنندگان، مارک‌ها، داروخانه‌ها، خرده‌فروشان و هر کس در این بین افزایش می‌دهد. GS1 از صنعت جهانی برای استفاده از قدرت بارکدهای دوبعدی که توسط استانداردهای GS1 فعال شده اند برای پشتیبانی از راه حل های تجاری جدید برای امروز و آینده پشتیبانی می کند.

بارکدهای دوبعدی از الگوهای مربع، شش ضلعی، نقطه و اشکال دیگر برای رمزگذاری داده ها استفاده می کنند. از آنجایی که داده‌ها در یک الگوی دو بعدی کدگذاری می‌شوند، بارکدهای دوبعدی می‌توانند داده‌های بیشتری نسبت به بارکدهای یک‌بعدی در خود نگه دارند در حالی که از نظر فیزیکی کوچک‌تر به نظر می‌رسند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *