بارکد 01 تیر 1403 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
بارکد خطی

انواع بارکد خطی

شماره گذاری کالا و خدمات

EAN/UPC

این یک نماد بارکد “یک بعدی” (1D) است که در خرده فروشی در سراسر جهان استفاده می شود.

خانواده نمادهای EAN/UPC از اولین و پرکاربردترین بارکدهای GS1 تشکیل شده است. بارکدهای EAN/UPC برای نقاط خرده فروشی (POS) مناسب هستند زیرا برای محیط های اسکن با حجم بالا طراحی شده اند. برنامه‌ها محدود به GTIN، کوپن‌ها و کدهای داخل فروشگاه هستند.

این بارکدها در محیط های توزیع عمومی و لجستیک نیز کاربرد دارند. اندازه‌های حداقل EAN/UPC زمانی افزایش می‌یابد که باید هم در POS خرده‌فروشی و هم در توزیع عمومی اسکن شوند.

GS1 DataBar

این بارکد 1 بعدی می تواند ویژگی های اضافی محصول مانند وزن غذای تازه را در خود جای دهد.

خانواده GS1 DataBar از هفت نوع بارکد تشکیل شده است. چهار مورد از این بارکدها را می‌توان در خرده‌فروشی اسکن کرد، دو تای آن‌ها می‌توانند اطلاعات اضافی مانند شماره سریال، شماره لات یا تاریخ انقضا را حمل کنند. GS1 DataBar همچنین در محیط های توزیع عمومی و لجستیک اعمال می شود.

GS1-128 and ITF-14

نمادهای بارکد GS1-128 و ITF-14 فقط در محیط های توزیع عمومی و لجستیک اعمال می شوند و در خرده فروشی اعمال نمی شوند. بارکدهای GS1-128 می‌توانند همه کلیدها و ویژگی‌های شناسایی GS1 را حمل کنند، در حالی که بارکدهای ITF-14 فقط می‌توانند GTIN را حمل کنند.

اگر بارکدی که فقط حاوی GTIN است باید مستقیماً روی جعبه راه راه چاپ شود، نماد بارکد ITF-14 اغلب استفاده می‌شود، زیرا چاپ آن آسان‌تر است و درجه کیفی بارکد مورد نیاز کمتر سخت‌گیرانه است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *